Oranje luzernevlinder

Met onze bloemenwei volop in bloei vind ik niets leuker dan regelmatig te gaan kijken naar al het gegons en gefladder. Altijd al een fan geweest van (dag)vlinders. Toen ik klein was en er nog genoeg vlinders waren, om ze te vangen en op te prikken. Toen ik iets minder klein was, om ze te fotograferen met pa zijn fototoestel en telelens. Tot er weer eens een filmrolletje vol was met alleen maar vlinderfoto’s – de helft wazig dan nog.

Sindsdien zijn de aantallen vlinders alleen maar achteruit gegaan, maar deze zomer, in onze bloemenwei, is het de eerste keer dat je dat feit zou kunnen vergeten. Ik heb al zeker een twaalftal verschillende soorten gezien, en deze was er één die ik nog niet was tegengekomen:

2013-07-31 - Oranje Luzernevlinder1

2013-07-31 – Oranje Luzernevlinder

2013-07-31 - Oranje Luzernevlinder

2013-07-31 – Oranje Luzernevlinder

Een Oranje Luzernevlinder, denk ik. Eigenlijk een trekvlinder, die hier niet kan overwinteren, en in sommige jaren al in wat grotere aantallen voorkomt dan in andere. Niet bedreigd ook, maar ‘k was toch blij dat er een viertal in de tuin zaten.

Dit weekend is het trouwens terug Vlindertelweekend! Om ter eerst de bingokaart vol?

3 thoughts on “Oranje luzernevlinder

Geef een reactie

