Blogopslag

Lap, ‘k heb het weer zitten. Oktober begint en ik heb de eerste valling van het najaar al binnen. Mijn hoofd zit toe en mijn neus geraakt zo verstopt als de Ring rond Brussel om 9u of  om 16u. En om de analogie door te trekken: zoals de Ring nog beurtelings ook; nu eens het ene neusgat, dan weer het andere. Nog een geluk eigenlijk dat er morgen geen treinen naar Brussel treinen en dat ik thuiswerk kan doen. Er zijn plezantere dingen dan op een volle trein vertwijfeld naar uw zakdoek moeten beginnen te vissen omdat een neusdruppel zich klaarmaakt voor de Grote Vrije Val, en elke seconde telt, terwijl ge niet aan de bewuste zakdoek kunt komen zonder met uw elleboog in onwelvoeglijk lichamelijk contact met een medepassagier te treden, om het simpel te zeggen. Morgen kan ik ongegeneerd een halve rol toiletpapier in mijn neusgaten proppen om de neusvloed te stoppen. Alleen niet vergeten om te ontproppen voor ik de kinderen van school haal.

Enfin, dit allemaal om te zeggen – vraag mij niet naar de link met het bovenstaande; hersenkronkels zouden geen hersenkronkels heten als ze niet kronkelden – dat ik eindelijk een goede website gevonden heb om deze blog eens op te slaan als pdf. Ik had daar een paar jaar geleden al eens naar gezocht, maar het was toen niet echt gelukt. Kan ik eens zien of ik zes (zes begot! Miljaar, als ik die babyfoto’s van Zoon nu terugzie; waar is de tijd naartoe?) jaar geleden een ander gevoel voor humor had dan nu. Waarschijnlijk ga ik mij flink generen, als ik sommige dingen teruglees… Dan had ik er maar niet moeten aan beginnen, zeker?

Geef een reactie

