De Piep

We zitten met een Piep. Maandagnacht is hij gearriveerd, zo rond 23u30, en hij (of is het een zij?) heeft zich genesteld vlak buiten ons slaapkamerraam, dat natuurlijk op een kier staat met deze zomerse temperaturen. De Piep lijkt heel erg op een elektronische piep, zodat ik die nacht opgestaan ben om het controlepaneeltje van het alarmsysteem te gaan bekijken. Ik heb zelfs een kwartier in het donker op het toilet gezeten, met uitzicht op het paneeltje, om te wachten op de volgende piep. En dan merkte dat de Piep nog altijd buiten zat, en dus niets met het bedieningspaneel van het alarmsysteem te maken had.

Dinsdagnacht was de Piep weer paraat en ik dus weer wakker. Ik heb toen het alarmsysteem uitgezet, omdat ik dacht dat de Piep misschien met de detector te maken had, en die detector hangt buiten op het terras. Tevergeefs. De Piep bleef piepen. Als ik niet zo moe was geweest, ik was naar buiten gegaan om de Piep van het terras te schoppen.

Later vandaag ga ik eens bij daglicht kijken waar de Piep zich verstopt. Deze morgen heb ik mijn hoofd al eens buiten gestoken, maar er was wat veel wind en ’t was wat te koud om in mijn pyjamabroekje en ontblote torso de Piep te gaan tarten. Hopelijk kan ik zijn habitat onbewoonbaar maken, zodat ik pieploos kan slapen.

Als het niet echt hoeft, neem ik mijn toevlucht liever niet tot een Piepval, of een AntiPiepsysteem of zo. Stel dat het geen Piep is, maar een Schriep. Dan zou ik zotte kosten gedaan hebben.

3 thoughts on “De Piep

Geef een reactie

