Viskar

Bij Zoon is het deze week al dieren wat de klok slaat in de klas. Vogel, kat en hond zijn al de revue gepasseerd, maar dan ook letterlijk. Kindjes mochten hun huisdier meebrengen. Vandaag leren ze over visjes. En ja, wij hebben enkele visjes is een aquarium. “Of we die konden meebrengen naar school?”

*Zucht* Ik ben daar niet voor, voor zulke fratsen. Die dieren hebben dat al niet graag, en ik ook niet. Maar enfin, ’t was dat of Zoon teleurstellen. Dus vanmorgen ging het aquarium mee in de auto. In een plooibakje op de passagierszetel, met het potje eten erbij. Ik had er eerst wel flink wat water uitgegoten, en ik had er wat dingen ondergepropt, zodat het waterniveau toch wat horizontaal stond.

Helaas is onze oprit nogal schuin, dus ’t spel begon al toen we achterwaarts de oprit afbolden. Maar kom, met één hand de plooibak dirigerend en met de andere de ruitenwissers, koplampen, versnellingen en stuur bedienend, geraakten we tot aan de school zonder al te veel waterverlies.

Het oprijden van de parking van de school gaf helaas een serieuze klots, die alle voorgaande klotsjes in de schaduw stelde en de zetel onderplaste. En ik kon mij op weg naar mijn werk niet van de indruk ontdoen dat de auto nu een beetje vissenbakwaterig ruikt.

One thought on “Viskar

Geef een reactie

