Pianokoorts

Morgenavond ga ik synthesizer spelen voor een – hopelijk – volle megatent. Waarna de tent waarschijnlijk al heel wat minder vol zal zijn. Onze vaste keyboardspeler is dit weekend op reis, maar toch zouden we graag Narcotic van Liquido spelen. Ik vrees dat mijn moed ergens door mijn schoenen onder het podium gezakt zal zijn tegen dat het zover is. ’t Is ondertussen al wel erg lang geleden dat ik nog piano gespeeld heb; even denken… 17 jaar! Miljaar, ik ben er zelf van verrast!

OK, Narcotic is niet zo moeilijk en ’t zal wel lukken, als ik maar goed uit de startblokken schiet. Maar voor de soundcheck zou ik toch graag iets anders spelen. Maar om op een paar dagen mijn pianolessen van vroeger te reanimeren, dat lukt toch niet zo goed… ‘Reanimeren’ is het juiste woord zelfs niet meer; ’t is eerder zoiets als dr. Frankenstein en bliksem en zo.

Misschien koop ik de synthesizer die ik deze week even op bezoek heb, wel over. ’t Is toch wel leuk om iets deftigs uit je mouw te kunnen schudden op een piano, al is het dan maar uit het vierde jaar muziekschool.  Dochter is er ondertussen ook niet van weg te slaan. We hadden al een klein oud Casiotone-(on)ding staan; ooit eens gekregen bij een verhuis. Daarmee kon ze al wat lawaai maken, en ik had er wat stickertjes opgekleefd zodat ze Broeder Jacob kon leren spelen, maar zo’n blinkende grote synthesizer is natuurlijk veel aantrekkelijker. ’t Is lastig oefenen als er een kleuter kind ondertussen mee zit te tokkelen of onder je armen op je knie komt gekropen.

Terug in de keuken hoorde ik dat ze achter mijn rug ook Narcotic aan het proberen spelen was…

2 thoughts on “Pianokoorts

Geef een reactie

