Groentenplannen

Wat ik graag in mijn moestuin zou willen planten volgend jaar: knolraap en lof, schorseneren en prei! Of ’t zal alleszins niet veel schelen:

– Schorseneren

– Witloof

– Wortelen

– Uien

– Rode biet

– Pastinaak

– Bloem-, rode, witte en groene kool

– Knolselder

– Radijzen

– Keukenraap

– Snij- en kropsla

– Snijbiet/warmoes

– Spinazie

– Prei

– Veldsla

– Boontjes en boterboontjes

– Sluimerwten

– Meloen

– Aardbei

– Aardpeer

– Aardappel

Vraag 1: heb ik wel genoeg plaats? Vraag 2: hoeveel gaat er hier van mislukken? En vraag 3: hoeveel daarvan zal ik alleen mogen opeten, de blikken trotserend van de huisgenoten rond de tafel, terwijl ik gewoon wéét dat mijn Echtgenote denkt: ‘Laat hem maar doen, dan gaat het het snelste over…’

5 thoughts on “Groentenplannen

  1. En wat in de komkommertijd?!😉

    Ik kom even op voor deze ontbrekende groente in je uitgebreid assortiment waarmee je de winkelrekken van de doorsnee kleine kruidenier jaloers maakt. Komkommers hebben ook zo hun gevoelens…

    groetjes,
    CBOK

    Comité ter Bevordering van de Opwaardering van de Komkommer

  2. @ MissM:
    Tja, zonder serre moet ge wachten tot de lente goed bezig is om dingen te kunnen zaaien, en bepaalde groenten daarvan hebben inderdaad wat tijd nodig om oogstrijp te worden. Maar er zitten er alleszins ook tussen die je in de zomer kan oogsten. Denk ik. Moet het allemaal ook nog in de praktijk omzetten…

  3. Pingback: Moesson « Alcyons nest

Geef een reactie

