Canada versus VS

Ik heb het altijd wat meer gehad voor Canada dan voor de V.S. Eigenlijk zonder duidelijke reden. Misschien omdat Canada niet zo vaak in het nieuws komt, en de V.S. wel, maar dan meestal niet op een positieve manier.

Van Canada herinner ik mij zo voor de vuist maar twee nieuwsfeiten:

– De opstand van de Mohawk in 1990, omdat ik toen nog de leeftijd had waarop je nog een romantisch beeld hebt van indianen, en je sowieso symphatiseert met de onderhond underdog.

– De zeehondenjacht, waarover ik wat meer te weten kwam toen we met onze covergroep eens speelden op de receptie van Sea Shepherd in Mechelen in 2008, met een diavoorstelling gepresenteerd door Kapitein Paul Watson.

3 thoughts on “Canada versus VS

  1. Amerika omdat ik het een mooi land vind, Canada omdat ze er nog een sociaal vangnet hebben en iets “Europeser” zijn dan de Amerikanen.
    Moest de vraag zijn “waar wil je een buitenverblijf?”, dan zou ik voor Amerika gekozen hebben.

  2. Ik werkte een paar maanden in de tabaksplantages (studentenjob) in London, Ontario. Daar heb ik echt mijn hart verloren. Ontario is een prachtige streek, vooral in de herfst. Moest ik de kans ooit nog hebben, zou ik daar heel graag wonen (in het Engelstalige gedeelte dan)

Geef een reactie

