Telefooncel

Zonet een spin gezien die zich een web heeft gesponnen in een telefooncel(*). Waarmee het beestje een duidelijk signaal gegeven heeft omtrent de tegenwoordige relevantie van telefoonkotjes.

Ik had mijn GSM niet bij, anders had ik er een foto van genomen. Come to think of it, een foto nemen van een telefoonhokje met je GSM, dat wil zo ongeveer hetzelfde zeggen als de spin die er haar toevlucht in had genomen…

(*) Voor mensen geboren na 1980: in een telefooncel kan je telefoneren. Zonder GSM als het ware. Het zwarte ding moet tegen je oor, en in de gleuf moet je een telefoonkaart proppen. Vraag mij niet waar je die tegenwoordig nog kan halen, want ik heb bovenvermelde handelingen niet meer toegepast sinds mijn kotperiode.

5 thoughts on “Telefooncel

  1. Wel, toevalligerwijs zag ik gisteren ook nog eens een telefooncel. Dat moet zo’n slordige 10 jaar geleden zijn… Ik moet er wel bij zeggen dat het echt wel toeval was. De telefooncel was zowat vergroeid met de struiken errond. Ook geen foto genomen…

  2. Kan je die tegenwoordig niet met je bankkaart gebruiken?

    Net als Pierre heb ik ooit kortstondig telefoonkaarten gespaard, maar daar bleef het dan ook bij.

    Toevallig merkte ik de voorbije paar weken heel wat telefooncellen op hier in het Walenland, vooral dan in piepkleine dorpjes waar je maar één straat hebt. Maar ook hier in Mons vind je er nogal wat. Misschien hangen ze hier nog wat meer aan het verleden? De meeste zien er toch berooid uit.

Geef een reactie

