Mieren in je hoofd

Dochter (4,5) heeft duidelijk zitten nadenken over het fenomeen hoofdpijn.

Er zitten allemaal mieren in mijn hoofd, en dan gaan die vechten, en dan heb ik hoofdpijn.

En tegen mijn vrouw legde ze uit van waar die mieren dan wel feitelijk komen.

Er zit een gaatje vanachter in mijn mond, en daar kruipen die mieren door en dan gaan ze naar mijn hoofd. En dan heb ik hoofdpijn.

En nee,  we zijn niet naar een of ander tropisch land geweest, waar dat misschien in ’t echt zo kan gebeuren…

Verder lijkt ze ook al een optie genomen te hebben op een zekere jobrichting later. Dochter wordt volgens mij een coach, een motivator, een people’s manager.

De papa was dit weekend ollekes aan het dichtplamuren als voorbereiding op het schilderen van Zoons kamer. Mama was ondertussen het kleinste kamertje aan het verven. Steekt Dochter haar hoofd onder mijn arm door om van dichtbij eens goed te bekijken wat ik aan het doen ben.

Je kan dat echt wel héél goed, hè papa!

Waarna ze wat later haar kleine neusje ook in het toilet binnensteekt, mama even observeert en er daar iets in de zelfde strekking uitflapt. Het doet wel deugd, zo lof ontvangen over je DIY-bezigheden. Van een viereneenhalf-jarige.

3 thoughts on “Mieren in je hoofd

Geef een reactie

