Belgakommer en kwel

Voor uw gemak moet ge niet verhuizen…

Ik had bij Belgacom een verhuis van onze telefoon- en internetlijn aangegeven, vanaf 31 oktober, en dat werd bevestigd per brief. Blijkbaar was dat de enige manier om een Belgacomkabel binnen in de garage te krijgen. Aangezien we ook een Telenetkabel hebben laten binnenbrengen, kunnen we later altijd veranderen zonder de oprit te moeten opbreken. Dat was de redenering.

Vorige vrijdag heeft Belgacom onze telefoon- en internetaansluiting waar we nu wonen, afgesloten…

Natuurlijk was de klantendienst al dicht toen wij het ’s avonds merkten. Ik maak mij meestal niet kwaad aan de telefoon tegen de mensen aan de andere kant, want ik heb zelf ook op mijn werk al zulke telefoons gehad en je kan er niet altijd iets aan doen. Maar laten voelen dat je de mensen begrijpt en actief meedenken en -zoeken om hun probleem op te lossen, helpt al veel om hen te bedaren. Nu heb ik mij echter niet één, niet twee, maar drie keer kwaad gemaakt aan de telefoon.

– Vrijdagavond: een half uur aan de telefoon (GSM, natuurlijk) gehangen, twee mensen gesproken, resultaat: 0. Klantendienst dicht.

– Maandagmorgen: een half uur aan de telefoon gehangen, men begreep mijn probleem eigenlijk niet zo goed, maar soit, ’t was zogezegd in orde gebracht.

– Maandagavond: geen aansluiting natuurlijk. Teruggebeld, een half uur aan de telefoon gehangen: blijkbaar was onze lijn die morgen terug verhuisd naar ons huidig adres, maar wel op datum van 3 november. Op die dag zijn we daar natuurlijk al weer weg! Helaas kon de mevrouw aan de lijn (klantendienst) mij niet helpen; ik moest de technische dienst hebben, en die zijn helaas een uur of twee éérder gesloten dan de klantendienst!

– Dinsdagmorgen: een half uur aan de telefoon gehangen. Die mens kon zich – eindelijk – wat verplaatsen in mijn situatie, snapte dat 3 november belachelijk was, en maakte een bericht op aan de technische diensten om het zo snel mogelijk in orde te brengen.

– Woensdagavond was alles terug in orde. In de namiddag kreeg ik echter wel telefoon van een technicus die aan de deur stond. Hij moest daar een aansluiting komen plaatsen… *Zucht*

En er zat nog een brief in de bus dat onze aanvraag voor een verhuis ontvangen is en voorzien op 3 november…

Het zou mij niet verwonderen dat er op 3 november opnieuw een technicus voor de deur staat…

7 thoughts on “Belgakommer en kwel

  1. Wij hebben ook zoiets meegemaakt. In 2006 hebben we een huis gekocht en in mei verhuizen de vorige eigenaars naar hun nieuwe appartement. Daarbij zeggen ze HUN kabelabonnement op.
    In juni verhuizen we (luttele weken na onze huwelijksreis).

    Eind augustus merken we plots dat niets meer werkt dat aan de kabel hangt: geen TV distributie, geen internet, geen telefoon, geen fax (toch handig hé, alles op een kabel).

    We vermoedden dat het een technische storing is, dus we bellen Telenep op. Die weten van niets. Blijkt dat Integan (de kabelmaatschappij) de aanvraag van de vorige eigenaars eindelijk verwerkt hadden, en dat ze zonder boe of ba de aansluiting hebben afgesloten.

    Uitleg van Integan: “jamaar, onze technicus heeft gebeld en er was niemand thuis”
    “Inderdaad, wij werken allebei overdag. Maar hij kon toch zien dat de naam op de bel én de brievenbus niet klopte met die aanvraag tot afsluiting?”

    Ex-staatsbedrijven in de vrijemarkteconomie…

  2. Bij Telenet verhuizen is ook geen goed idee, geloof mij :p na minstens 10 telefoontjes, veel gezaag en veel administratieve kosten omdat we de factuur niet betaalden (en elke keer weer bellen omdat het onterecht is want zij stuurden de factuur verkeerd…)
    zucht enfin, na 4 maand is het in orde…

Geef een reactie

