Word 2007-ongemakken

Op het werk staat Office 2007 geïnstalleerd op de pc’s. Alles staat op andere plaatsen dan in de vorige Word- of Excelversies, begot! Een gesúkkel dat dat was, de eerste dagen!

Mja, maar achteraf bezien, zijn het eigenlijk hier en daar wel handige veranderingen. Of het kan ook zijn dat het gewoon allemaal went…

Maar van één ding krijg ik het ape(n)zuur: elke keer als ik een paar woorden of een alinea uit het ene Word-document kopieer en plak in een ander Word-document, beide met de zélfde opmaak, dan verandert Word spontaan de opmaak van het geplakte. Ofwel een lettergrootte kleiner dan de tekst errond, ofwel een lettergrootte groter, ofwel een compleet ander lettertype, of in het vet, of… Vanalles heb ik al gezien.

Je kan ergens het plakgedrag van Word aanpassen, maar dat lost niets op. Integendeel, het wordt zo mogelijk nog erger.

Grrr!

7 thoughts on “Word 2007-ongemakken

  1. Ik ben ook voorstander van de nieuwe Office.
    Jouw probleem heb ik nog niet meegemaakt, maar Microsoft kennende verrast het me helemaal niet.

    Of ben je toevallig aan het kopiëren tussen doc en docx?
    (oude en nieuwe office)

  2. Wij hebben Office Enterprise en idd de nieuwe versie is beduidend anders dan de oude. Ik moet nog altijd zoeken en ik gebruik het nu toch al meer dan een jaar. Ook het opslaan zorgt voor problemen, oudere versies kunnen de bestanden die opgeslagen worden in 2007-versie niet lezen…

  3. ’t Zou er wel kunnen aan liggen. Word geeft trouwens zelf ook een waarschuwing wanneer je iets in de nieuwe office als een oude doc wil opslaan. Iets in de aard van dat ze niet kunnen garanderen dat alles er hetzelfde zal uit zien.

    Logisch ook als je weet dat het standaardlettertype in docx nog niet bestond in doc. En zo zijn er nog wel wat andere dingen anders geworden.

    Maar heel zeker weet ik het niet.

    Wist je overigens dat:
    a) er een gratis tool bestaat voor mensen met enkel de oude office zodat ze de nieuwe ook kunnen lezen. te vinden op de microsoftwebsite.
    b) je docx ook kan saven als pdf? Zo kan iedereen je document lezen. (wel eerst adobe reader installeren want anders gaat het niet)

Geef een reactie

