Afscheid/nieuw begin

Today is the first day of the rest of my life…

Gisteren was de laatste dag bij mijn ‘vorige’ werkgever. ‘Vorige’ tussen aanhalingstekens, want ik vertrek er feitelijk met een jaar onbetaald verlof, terwijl ik dan ondertussen bij mijn nieuwe werkgever werk. Zo zijn alle banden nog niet compleet doorgesneden.

Ik ben dus gisteren nog één dag teruggeweest, om mijn bureau op te ruimen en de collega’s wat wegwijs te maken in mijn kasten en pc-bestanden. En om er iets op te drinken natuurlijk.

En dan voor de laatste keer moeten lopen om de trein te halen, voor de laatste keer er net nog opgeraakt, voor de laatste keer moeten rechtstaan in een volle trein… Zeg nooit nooit natuurlijk, maar dat gevoel had ik wel.

Vandaag ben ik thuis. Om te studeren. Alhoewel mijn nieuwe werk aansluit bij de richting waarin ik afgestudeerd ben, is dat ondertussen toch al negen jaar geleden en zit dat allemaal héél héél ver. Bij het bekijken van mijn oude cursussen, viel mij op dat ik mijn eigen notities ter verduidelijking in de kantlijn vaak niet meer snapte. Wat in het laatste jaar basic knowledge  was en er in de jaren voordien ingestampt was, is dat nu niet meer voor mij… En àl mijn cursussen van de hele opleiding bio-ingenieur gaan nakijken, dat kan ik toch ook niet doen.

Ik begin een beetje zenuwachtig te worden.

5 thoughts on “Afscheid/nieuw begin

Geef een reactie

