Golden shower

Ik zat met mijn hoofd in de kast onder de gootsteen. Als goede huisvader loodgieterachtige dingen aan het doen, zij het op de mij kenmerkende vrij onhandige wijze. Echtgenote stond bij mij; de kindjes zaten bij mijn weten in de zetel in de woonkamer.

Dan hoor ik Zoon dichterbij komen en iets zeggen tegen mijn vrouw. En dan hoor ik hem zeggen: “Oei.” Tegelijkertijd voel ik een plets water over mijn benen lopen. Ik dacht dat hij met zijn bekertje gemorst had. Tot mijn frank in twee stapjes begint te vallen. Mijn vrouw stond bij mij in de keuken en niemand had hem een bekertje water gegeven. En vaag had ik hem “kom es kijken!” horen roepen. Dat zegt hij als hij op zijn potje geweest is. Hij zal ongeduldig geworden zijn toen wij niet direct reageerden, en hij kwam trots zijn plasje tonen, tot hij struikelde…

Toen het besef daagde, weergalmde de kast van een paar knetterende vloeken. Echtgenote stond zich in te houden om het niet uit te proesten en wreef mijn benen af met een reeds natte dweil. Dapper bleef ik verder klussen. Na een tijdje waren mijn vochtige broek, benen en kousen trouwens opgedroogd.

Nadat ik klaar was met de loodgieterij,Β ben ik toch maar gauw een gewone douche gaan nemen…

10 thoughts on “Golden shower

  1. Vorig jaar in de zomer waren we een dagje naar plopsaland geweest. We keerden heel moe maar voldaan terug met de kuststram. Dochterlief zat op mijn schoot. Ik zat stilletjes te dommelen en te genieten met een lekker aangenaam gevoel. Zo’n warme gloed. Tot ik me realiseerde dat vooral mijn benen lekker warm hadden…..

  2. Pingback: Ongewist « Alcyons nest

Geef een reactie

