Brillenplastieken

Na vier jaar ga ik – eindelijk – mijn danig gekraste brillenglazen eens laten vervangen. ’t Zijn eigenlijk brillenplastieken, want ze zijn niet van glas gemaakt, mijn brillendinges. ’t Werd tijd; ik zou haast beter zien zonder dan met bril.

Eén probleem: ik ben een week te laat bij de brillenwinkel langsgeweest. Ik moet een weekje wachten op de nieuwe glazen, en dan moet ik weeral werken. Ik kan dus pas tegen ’s avonds gaan. De opticien (opticienne, bestaat dat?) vroeg of ik mijn bril dan tot ’s anderendaags kon missen. Neenek gij! Ik vind de uitgang van de winkel niet eens zonder bril! ’t Enige wat ik heb, is een zonnebril op sterkte. Maar daarmee kan ik toch geen dag gaan werken? De mensen gaan denken dat ik klop gekregen heb…

Allez dan, de opticien wou eventueel een half uurtje overwerken, als ik een uur voor sluitingstijd daar kon zijn.

Als u begin volgende week na 17u door een Aalsterse winkelstraat loopt, en u ziet bij de opticien iemand op een stoeleken zitten, die een beetje schaapachtig lacht en in het ijle zit te staren, denk dan niet dat die persoon net aan de wiet heeft gezeten.

10 thoughts on “Brillenplastieken

  1. >> Chantal , zapnimf:
    Ondertussen heb ik ook mijn bril van jaren geleden teruggevonden. Mijn zicht is er een beetje zwemmig mee, omdat daar nog geen correctie voor de bolvorm van mijn oog op zat, maar ik zie er voldoende mee om de mevrouw niet tot last te zijn…

Geef een reactie

