Grr, iBood

Grrr. Ik heb nog eens iets besteld op iBood, en natuurlijk loopt het weer niet goed af. Als het om iets kleins gaat, van pakweg 20 euro, dan wordt dat altijd vrij stipt geleverd. De twee keren dat ik iets besteld hebt van boven de 100 euro, loopt het verkeerd.

De eerste keer was het met een externe harde schijf. Een deel van de levering had vertraging opgelopen, zo luidde het mailtje dat ik een week na de bestelling kreeg. Natuurlijk was mijn bestelling daarbij. Nog wat later lukte het zogenaamd niet om het gevraagde voorwerp te leveren, maar of ik tevreden was met een externe harde schijf met minder GB samen met een terugstorting van een deel van het geld? Natuurlijk niet, ik wou alles of niks. Tot mijn verbazing kreeg ik de week nadien toch het bestelde toestel aan, met de juiste GB.

Nu ging het om een laptop, besteld in juni. Op mijn mailtjes die ik begon te sturen na een tweetal weken, kreeg ik geen antwoord. Uiteindelijk heb ik gebeld naar Amsterdam, en met veel verontschuldigingen omdat ze onderbezet waren enzovoort, kon men mij dan vertellen dat mijn betaling blijkbaar niet doorgekomen was. En of ik een bewijsje daarvan kon doormailen. Natuurlijk, geen probleem, dezelfde dag nog. Want mijn betaling was op de dag van de bestelling gebeurd. Een paar dagen nadien kreeg ik een mailtje waarin men zei dat ik nog steeds geen bewijs had doorgemaild. Op mijn antwoord dat ik dat wel gedaan had (met nog eens het bewijs in bijlage): geen antwoord. Wéér gebeld naar Amsterdam, wéér verontschuldigingen enzovoort. Nog geen tijd gehad om de mail te bekijken. Maar blijkbaar kon het toestel niet meer geleverd worden. Ik krijg mijn geld dus terug…

Ben benieuwd hoeveel keer ik nog moet bellen.

One thought on “Grr, iBood

Geef een reactie

