Awardstokje

Een paar dagen geleden kreeg deze blog nog onverwacht lof toegezwaaid. Onverwacht, want je kan nu niet direct zeggen dat ik nog evengoed mijn best doe aan deze blog als pakweg een jaar geleden. Weinig tijd, veel andere zorgen met een bouw enzovoort. Ik beperk mij meestal tot het lezen van blogs waar ik op geabonneerd ben via mijn nieuwslezer. Diagonaal dan nog dikwijls. En nieuwe blogs komen er in tegenstelling tot vroeger nog zelden bij.

En nu moet ik zelf nog een award toekennen aan zeven blogs. Ik citeer: ‘Overhandig de Award virtueel aan 7 andere bloggers die volgens jou opvallen door hun eigen kijk op de actualiteit of op specifieke thema’s. Die mogen de Award op hun blog plaatsen en hem op hun beurt aan 7 bloggers uitreiken.’

Daar gaan we (in alfabetische volgorde), al hou ik mij niet aan de voorwaarde van actualiteit:

1. Be.bartlog: omdat ik graag ook eens iets in het Engels lees, zeker als het over dingen gaat die op Pratchettiaanse wijze lekker overdreven beschreven worden.

2. Koen Fillet: van radiopresentator over marathonloper-in-spe tot blogger, hij kan mij blijven boeien. Als past de titel van zijn blog nu niet echt meer.

3. Pierre du coin: de man uit Aalst, die zijn naam op listige wijze heeft vervormd en die je van verre herkent aan zijn bakkebaarden en zijn bril.

4. Sponzen Ridder: de Sponzen Ridder heeft een streepje voor omdat hij uit Leuven blogt, de stad van mijn studentenjaren. Verder analyseert hij af en toe met kunde de (politieke) actualiteit en heeft hij kindjes die iedereen aan het bloggen zouden brengen met hun uitspraken.

5. Tales of Drudgery and Boredom: Michel heeft volgens mij een James Bond-achtig arsenaal aan instrumenten en toestellen, waardoor hij er in slaagt om niet wekelijks, niet dagelijks, maar bijna uurlijks te bloggen. En ’t is dan nog altijd met een uitgesproken mening ook.

6. Tante Annie & de dingen: een vrouw die af en toe eens durft vloeken (“Doeme toch”)!

7. Xix’ weblog: voor als je wil weten wat capoeira is. Maar we gaan ook altijd langs voor de spelletjes of de quizzen (al tast ik dikwijls in het duister voor wat betreft die laatste).

Voilà, dat zijn ze. Ongetwijfeld zijn er blogs bij die deze award/dit stokje al eerder gekregen hebben. Maar daar trek ik mij nu eens niets van aan, sè.

5 thoughts on “Awardstokje

Geef een reactie

