Big changes

De kans is groot dat ik deze avond ander werk gevonden heb!

Vorige donderdag kon ik bij een bedrijfje in de buurt gaan solliciteren. Het was een beetje een vreemd gesprek. Op basis van mijn curriculum was ik blijkbaar al half aangenomen voor ik een woord gezegd had. Ik kreeg wat uitleg over het bedrijf en toen schotelden ze mij de vraag voor of ik geïnteresseerd was. Wat ook zo was.

Vanavond bespreken we het loon en leggen we de startdatum vast.

’t Zal een hele verandering zijn, van overheid naar private sector. Geen vakantiedagen het eerste jaar waarschijnlijk. Dus ook geen verlof tijdens onze verhuis naar het nieuwe huis. Aan de andere kant een job waar ik echt voor gestudeerd heb, en op tien minuten van thuis…

Update

Ik krijg al heel wat gelukwensen in de commentaren, maar er is nog niets getekend he! Niet dat ik er erg aan twijfel, maar kwestie van het vel van de beer…

17 thoughts on “Big changes

  1. >> uganduro:
    Ik doe het dan ook speciaal voor u 🙂

    Het zal nipt worden om nog al mijn dagen vakantie hier op te nemen. Op mijn huidig werk moet er ook wat overdracht van taken gebeuren natuurlijk. En ik ga liever uiteen als goeie vrienden (ziet dat ik ooit eens terug wil komen 🙂 ), dan hier de boeken neer te gooien en vanaf nu verlof te nemen tot de dag dat ik op het nieuwe werk moet beginnen…

  2. >> Chantal:
    Bij de overheid krijg je je vakantiedagen berekend op het lopende jaar. Ze gaan er van uit dat je 12 maanden werkt, maal zoveel dagen per maand enz.
    In de private sector worden je vakantiedagen berekend op basis van het voorgaande jaar; je moet eerst je vakantiedagen ‘verdienen’ door een jaar te werken.
    100% zeker ben ik er nog niet van; dat ga ik vanavond zien…

  3. Succes! Dicht bij huis is écht leuk. En hopelijk komt het toch nog in orde met die vakantie. Je zou anders toch je vakantie uitbetaald moeten krijgen, misschien kan je na een tijdje op je job wat vakantie zonder wedde nemen dan.

  4. Alcyon, die redenering van die vakantiedagen heb ik ook al gehoord, maar volgens mij heb je wel recht op een soort van sociaal verlof voor de dag van je verhuis. Met wat geluk zelfs 2 dagen 😉

    In elk geval, dikke proficiat met de nieuwe job!

Geef een reactie

