Uitgietplantje

Als ik aan de afwas sta en er zit nog wat water in de bekers van de kindjes, dan giet ik dat altijd aan één van de planten in mijn buurt. Liever dat dan gewoon weg te gieten. Het is dan ook een vrij grote plant, die tegen een slokje kan. Met een cactus moet je dat niet proberen.

Ik heb gisteren gemerkt dat Zoon ook zo’n “uitgietplantje” heeft. Ik had een potje met wat stekjes in de tuin staan. Ik had al een paar keer gezien dat het water die stekjes soms aan de lippen zou staan, hadden ze lippen gehad. Ik weet het altijd aan de neerslag, maar ik begon de laatste dagen toch te twijfelen. Tot ik Zoon gisteren met zijn kleine gietertje aan de slag zag… Het moet zijn favoriete pot zijn denk ik, gezien het water dat ik er altijd weer moet uitgieten.

8 thoughts on “Uitgietplantje

Geef een reactie

