Verrassende aannemers

Gisteren belde ik even naar het bedrijf dat onze ramen komt installeren. Voordien waren we al te weten gekomen, dat ze vertraging hadden opgelopen en dat onze ramen er begin juni niet gingen zijn. “Gelukkig” kon de aannemer voor de pleisterwerken ook niet op tijd (zijnde begin juni) beginnen. Gisteren belde ik dus om even te vragen of het volgende week – zoals beloofd – ging lukken. Groot was mijn verbazing toen ze net op de werf bezig bleken te zijn met de ramen te plaatsen. Zonder glas, da’s voor volgende week. Hoe ze dat er achteraf in krijgen, daar heb ik geen idee van, maar het is dan ook mijn zorg niet.

Er moest echter door de metser nog een dorpel geplaatst worden bij een schuifraam, dus belde ik gauw naar hem om hem te verwittigen dat hij stante pede voor die dorpel moest zorgen. Mijn verbazing werd nog groter toen hij zei dat hij op dat moment op de werf al bezig was met die dorpel.

Ik haakte de telefoon in met een onwezenlijk gevoel. De ene aannemer is zonder verder aanporren bezig en zal op tijd klaar zijn; de andere aannemer voert net dat ene werk uit dat hij nog moest doen om die van de ramen niet te hinderen, ook zonder aanporren. Waar gaat de wereld naartoe?

’s Avonds kreeg ik echter een telefoontje terug van die van de ramen. Dat er een probleem was met het glas dat nog moest komen van Mol of zo. Die firma zit zonder ‘bok’, zoiets om grote glasplaten te vervoeren. Die konden er dus niet op tijd geraken voor de pleisterwerken beginnen… Ze gingen echter een regeling proberen te treffen, om toch nog iets te forceren.

Bij het ophangen had ik dat oude, vertrouwde, stressy gevoel weer; dat gevoel van domino-effect, dat de ene aannemer nooit op tijd gaat klaar zijn voor dat de andere moet beginnen, en jijzelf staat erbij en je kijkt er machteloos naar. De wereld viel weer in zijn plooi. Everything was back to normal.

5 thoughts on “Verrassende aannemers

  1. >> Menck:
    Dat gaat blijkbaar niet voor grotere ramen; die zouden daardoor te zwaar worden en nog moeilijk geplaatst kunnen worden. Blijkbaar kunnen de ramen er langs één kant nog ingezet worden, waarna er een profiel wordt tegengeklikt.

Geef een reactie

