Diplomaatje

Dochter is heel diplomatisch aangelegd. Ik vroeg haar in de auto met wie ze zaterdag naar de winkel wou gaan; ik ging namelijk naar winkel A en mijn vrouw naar winkel B, beiden met één kindje.

Haar eerste reactie was natuurlijk: “Met mama!” Twee handen op één buik, die twee.

“Hoezo, is papa dan je vriendje niet meer?”

“… Eerst, eerst ga ik met mama naar de winkel. En dan, en dan gaan we wisselen. Dan ga ik met jou naar de winkel en mag Zoon met mama naar de winkel.”

Ik vond het grappig, hoe ze er zich vanonderuit wurmde, en kon het toch niet laten om nog wat verder te vragen.

“Naar welke winkel ga je dan het liefste, winkel A, waar papa naartoe gaat, of winkel B?”

“… Ik ga graag naar alle winkels!”

Een geboren diplomaatje. En voor de zoveelste keer moet papa de duimen leggen in de discussie met een bijna-vierjarige.

4 thoughts on “Diplomaatje

Geef een reactie

