Bedrijfswagen

Ik zit een beetje in de knoei met mezelf. Stel dat ik van job zou veranderen en ik zou een bedrijfswagen krijgen, zou ik dan blij moeten zijn of net niet?

Iederéén schijnt tegenwoordig wel een bedrijfswagen te hebben. Handig natuurlijk, als de brandstofrekening door je werkgever wordt betaald, want het begint tegenwoordig wel duur te worden. Gelukkig kan ik nog met de trein gaan werken, zodat het door de week vooral de tank van de auto van mijn vrouw is die gevuld moet worden. Maar wat gaat dat geven binnen een paar jaar? De overheid denkt aan kilometerheffingen, wegenvignetten,…

Als ik op zoek zou gaan naar ander werk, dan kan ik toch beter afwachten tot ik iets vind dat zo dicht mogelijk bij huis is toch? Zodat ik met de fiets kan gaan (euh, dat wil dus zeggen niet meer dan een tweetal kilometer ver). Of te voet, nog beter. Op veel vlakken een heel groot gemak. Qua prestige – mannen houden van auto’s – nul natuurlijk…

Waar wachten al die bedrijven op? Decentralisatie! Telewerk!  

9 thoughts on “Bedrijfswagen

  1. Wij hebben wel een auto van de zaak, maar manlief gebruikt hem alleen zakelijk om meerdere redenen:

    1. Zo hebben we geen belastingbijtelling
    2. Onze privé auto is aangepast voor mijn handicap
    3. De bedrijfsauto zorgt dat ik altijd onze eigen auto thuis heb

  2. Mijn vriend heeft de bedrijfswagen geweigerd omdat de trein veel sneller is dan de file. Op zijn werk verklaren ze hem voor gek… allez… zo’n prestige dat je laat liggen, dat kan toch niet zeker?

  3. Wij zijn aan het bouwen op 700 meter van mijn werk en op 1,25 km van het station.

    Nu, dit is een omgekeerde redenering… Wij verhuizen om 1 auto te kunnen liquideren en om beter gebruik te kunnen maken van het openbaar vervoer.

    Misschien zijn we het allemaal een beetje goed gewoon.
    Ik herinner me de verhalen van mijn ouders. Met de fiets naar Luik om daar in de put te gaan werken. En na een week of 3 – 4 kwamen ze terug naar huis met de centen.

    En wij maar klagen over file. Al zal dat dinsdag zeker het geval zijn….

Geef een reactie

