Kiezen en beslissen x 10

Vermits de ruwbouwwerken aan onze nieuwe stek eindelijk afgelopen zijn – toch voor wat nu kan gedaan worden voor de ramen – is het nu aan ons om elektriciteit, sanitair en verwarming te leggen voor eind mei, voordat de stukadoor komt. Maar eerst moet er hier en daar nog een gat geboord worden. En waar komt nu juist weer dat stopcontact of die lamp? En een deel van de binnenmuurtjes boven zullen in gyproc uitgevoerd worden, dus moeten die afgetekend worden op de vloer. Maar wacht, onze kleerkast kan er niet in! *herteken herteken*

Welke kabels zijn nodig voor het alarmsysteem en waar moeten die komen? Wat moet ik voorzien als ik later extra luidsprekers zou willen aansluiten, bvb in de keuken? Keuken! Daar zeg je wat; de keukentoestellen moeten we ook eens gaan kiezen, zodat de maten daarvan ook vaststaan en de keukenmaker aan de slag kan.

Veel vragen, veel te beslissen, weinig tijd precies. Het moet vooruitgaan, maar toch gaat het precies niet erg vooruit. Of maak ik mij te veel zorgen, omdat ik niet precies weet hoe lang elke klus gaat duren?

8 thoughts on “Kiezen en beslissen x 10

  1. de snelheid van afwerking zal omgekeerd evenredig zijn met uw aandeel in de activiteiten. :-)))

    ellentrik in het bezonder, niet heel lang geleden was een kapot fietslicht een tragedie voor Ir. Alcyon… 🙂 (ok, tragikomisch voor de anderen)

  2. >> uganduro:
    Eeela, lacht eens met een ander! Een bio-ingenieur is een “ingenieur van de levende materie”; een fietslicht valt daar niet onder 🙂

    Trouwens, ik ben maar ‘diener’; ik wil niet dat het kot affikt, de eerste keer dat ik een licht doe branden. Mensen die er wel verstand van hebben, staan ons bij in deze moeilijke tijden…

  3. Ik vond dat een paar verschrikkelijke dagen…
    Eerst hadden we tijdenlang AFgebroken, toen stond eigenlijk de vernieuwbouw recht, en zag het er al een heel klein beetje betamelijk uit. En dan moesten daar weer sleuven in geslepen worden, en in no-time was het weer een zootje…
    Sterkte.

  4. >> Xixarro:
    Ik heb er al vrij veel voorzien, denk ik. Maar inderdaad, ge komt achteraf toch altijd op een bepaalde plaats een stopcontact te kort… Meestal zit er dan een verstopt achter een kast of zo en kan je er niet meer aan. ’t Is moeilijk op voorhand in te schatten waar wat juist gaat komen, dus…

  5. ‘Een huis leeft toch’, zeggen ze.
    Wel? Ingenieur van de levende materie?

    Buitenprisen niet vergeten! Nog meer stopcontacten in je keuken voorzien, behalve de keukentoestellen, worden daar ook de gsm’s opgeladen, het strijkijzer ingestopt, de prullen met electriciteit uitgetest… In de buurt van je tv heb je er ook steeds tekort. En vooral geen drie of vier lichtknoppen bij elkaar plaatsen, na zeventien jaar doe ik nog steeds de lichten in de verkeerde ruimtes aan. Al eens aan gedacht om de lichtknoppen beneden te zetten (met de voet te bedienen, handig als je je handen vol hebt) en de stopcontacten hoog zodat de kinderen er niet aankunnen op jonge leeftijd en je niet steeds moet bukken? Persoonlijk vind ik dat geen slecht idee, maar zoals altijd is de wereld nog niet klaar voor mijn uitvindsels.

    Die groeven uitkappen hebben wij zelf met een gehuurde hilty (?) gedaan. Pure horizontale straatkapperij was dat. Maar ’t ging wel vooruit natuurlijk.

Geef een reactie

