To opstaan or not to opstaan?

*uche uche*
*uche uche*
*uche uche*

Uiteindelijk bereikte het gehoest van Dochter vannacht mijn onderbewustzijn en ben ik er half wakker van geworden. Brilloos in bed liggend, kan ik de cijfers van mijn wekkerradio slechts lezen met half toegeknepen ogen en wat giswerk. Middernacht. En ’t was koud buiten bed. Ik had dus niet veel zin om op te staan.

*uche uche*

… Als ze nog één keer hoest, dan sta ik op.

*uche uche*

… Nog één keer.

*uche uche*

… Het duurde precies al wat langer deze keer. Misschien gaat het gewoon over.

*uche*

… Maar één keer meer gekucht. ’t Zal nu wel gedaan zijn.

*uche uche uche*

… Oei. Toch niet. Heeft Echtgenote het nog niet gehoord?

*uche uche*

… Nee blijkbaar, die slaapt. Allez dan maar. Hersenen aan been 1, move it move it move it!

*uche uche*

Uiteindelijk er in geslaagd naar beneden te sjokken achter een slokje water en de kindjeshoestsiroop. Daarachter ging het gelukkig beter, tot 5u30 deze morgen. Toen begon het weer. En ze begon plotseling heel hard te huilen en op mij te roepen. Een vingerlange snottebel, tot op haar kaak, ocharme. Ben dan maar vroeg vertrokken naar ’t werk…

6 thoughts on “To opstaan or not to opstaan?

  1. >> Menck:
    Wel in ’t weekend, om ’s morgens vroeg met de kindjes naar beneden te gaan (die hebben geen respect voor ne werkmens die in het weekend toch tenminste eens tot 8u wil slapen 🙂 ).
    Maar ’s nachts is ’t degene die wakker wordt over het algemeen…

Geef een reactie

