Dikketruiendag

Vandaag is het dikketruiendag. Op het werk zou de verwarming een graadje lager moeten staan. Niet dat ik er tot nu toe al veel van gemerkt heb, maar misschien komt het nog. We worden ook aangespoord om nog eens het charter voor de milieubewuste werknemer te lezen (dubbelzijdig afdrukken, computerscherm uitzetten bij afwezigheid van een paar minuten, computer uitzetten op het einde van de dag, enzovoort). Ik denk soms dat ik de enige hier ben die het al gelezen heeft en er zich probeert aan te houden…

Ook bij Dochter op school is het dikketruiendag. Onze kleine pruts heeft dus vandaag twéé t-shirtjes aan onder haar pull. Vandaag nemen ze echter ook een klasfoto. Onlogisch toch. Nu staan alle kindjes op de foto met een dikke trui. Allemaal michelin-kindjes. Als ze al op de foto geraken, nu ze elk de helft meer plaats innemen.

6 thoughts on “Dikketruiendag

  1. Ik hoorde het op het journaal, moest wel even lachen… maar ja, het is eigenlijk triest dat zoiets georganiseerd moet worden. vandaag werkt de zon hier mee, die schijnt lekker binnen en verwarmt mij en mijn huisje lekker. En die trui, die heb ik elke dag wel aan in de winter

  2. Ik schrok nogal van de berichten over die dikketruiendag. ‘de wernemers zullen hun lichten doven en pc uitzetten als ze de werkplek verlaten’ Doen ze dat dan niet altijd??? En wij maar denken dat er massa’s overuren geklopt worden in die helverlichte gebouwen.
    Waar ik ook niet bij kan: op een zonnige dag als het 15 graden is loopt iedereen bij wijze van spreken in zijn lijveke maar als de verwarming op kantoor een graadje lager gaat moet er een dikke trui aan. Dat zal zweten geweest zijn!

Geef een reactie

