Brandhout

Een tijd lang zag ik precies wat minder stokjes rondwaaien op de verschillende blogs die ik volg (of beter: probeer te volgen). Het is echter weer zover

– Wat wilde jij later worden toen je nog een kind was?
Vooraleer er besef was van beroepen, waarschijnlijk ridder of zo. Gek dat dat kinderen zo aanspreekt eigenlijk. Nadien, toen ik vrij veel ronddwaalde door veld en bos achter ons huis, boswachter. Dan architect. Of advocaat. Dan weer boswachter, maar naar het schijnt duurt die opleiding maar een paar maanden. Even getwijfeld over veterinair. Dan bioloog. Eigenlijk heb ik een beetje spijt dat ik dat laatste niet geworden ben, zeker als ik deze blog lees…

– Wat ben je dan uiteindelijk geworden?
Bio-ingenieur afgestudeerd, maar ambtenaar geworden…

– Hoe wilde je er als kind later uitzien?
Dat kan ik mij niet meer herinneren. Ik had denk ik niet echt zo van die filmidolen waar ik naar opkeek. Ik vond het echter een ramp toen ik in het begin van de humaniora een bril moest beginnen dragen.

– Hoe zie je er nu uit?
Gewoon. Vind het nog altijd een beetje sneu dat ik de paardenstaart uit mijn studententijd kwijt ben, en na een omwegje via lenzen zit ik nog altijd met een bril op mijn gok. Voor de rest, tja, gewoon, vind ik.

– Hoe zag de man/vrouw van je dromen er uit, als puber?
Ook dat zou ik begot niet meer weten. Lang haar heb ik wel altijd mooi gevonden. En ‘kleine’, slanke vrouwen (is relatief ten opzichte van mijzelf natuurlijk) heb ik altijd schattig gevonden…

– En was is het in echte leven geworden?
Een kleine, schattige vrouw :-). Mét lang haar.

– Hoeveel kinderen wilde je later, en op welke leeftijd?
Ik wou denk ik vrij vroeg het standaardgezin. Man, vrouw, zoon, dochter. Mijn eigen opgroeisituatie dus.

– Wat is het uiteindelijk geworden (of wat zal het wellicht worden)?
Man, vrouw, dochter, zoon. Al gaan de eerste levensjaren van zo’n kleine spruit vaak gepaard met slaapgebrek (*geeeeeuw*), er zijn toch ook zoveel intense momenten bij, dat ik mij nu zelfs afvraag of ik niet voor drie of vier gegaan zou zijn, moesten mijn vrouw en ik jonger geweest zijn en elkaar eerder hebben leren kennen. Nu blijft het zoals het is, en het is goed zo.

– Wat was als kind je lievelingseten? En wat lustte je totaal niet?
Euh, definieer ‘kind’. Naar het schijnt kon ik als heel klein kind goed overweg met gestoofde andijvie, spek, ham en dergelijke. Puree, gehaktballen, spinazie, vis, trot (appelmoes) en pensen, gebakken patatjes, wortelen, dat ging er allemaal vlot in, en nu nog.

Ik had het minder begrepen op spaghetti, pizza, koteletten en biefstukken met veel zichtbaar vet, spruiten en witloof.

– Lust je dat nu nog (niet), of heb je andere favorieten?
De andijvie, spek en ham daarentegen moet je mij nu niet meer voorzetten. Vlees met veel zichtbaar vet evenmin. Spaghetti en spruiten heb ik leren eten in de universiteitsrestaurants en vind ik ondertussen wel lekker. Witloof en pizza ook. Ik kan nu niet direct op een groente komen die ik nu niet lust, behalve gestoofde andijvie. Er zijn natuurlijk altijd wel zaken die ik liever minder dan meer op mijn bord zie belanden, zoals snijbonen. Er zit nog een hele voorraad daarvan in de diepvries; iemand?

De GFT-ophaaldienst is vorige week langsgekomen, dus zal ik het stokje maar verder gooien. Ik weet niet echt wie het al gehad heeft en wie nog niet, but who cares? Dus, zet je schrap, Sponzen Ridder, buddha van Kladblog en Xixarro!

9 thoughts on “Brandhout

  1. Pingback: Kladblog V³ » Blog Archive » Lucifer

  2. >> Xixarro:
    ’t Zijn snijbonen he. Wat doet ge daarmee? Fijngemixt en onder puree gemengd vind ik het wel lekker. Een ander alternatief is met tomatenpuree. Maar gewoon, ‘puur’, ben ik het eigenlijk wat beu gegeten…

  3. Pingback: Er stak weer een stokje in mijn brievenbus « Xix’ weblog

Geef een reactie

