Winkelstress

Als er iemand is die niet genoeg stress in zijn leven heeft en op zoek is naar net dat ietsje meer, kom Zoon lenen en ga er mee winkelen!

Deze voormiddag zijn we nog enkele kadootjes gaan kopen. Steeds hetzelfde scenario als ik meega: Zoon zit op mijn arm en blijft heel rustig terwijl we aan het stappen zijn. Geeft geen kik. Ook niet de eerste vijf minuten in de winkel. Net als je denkt: “Deze keer gaat het lukken”, begint hij te wroeten en wil hij neergezet worden. Geen al te aanlokkelijk idee in een winkel met veel breekbaar spul (voor hem wel natuurlijk). De volgende twintig minuten jaagt de papa achter Zoon de hele winkel door, wanhopig zoekend naar een compromis tussen op de arm zitten (= wroeten en jammeren) en absolute vrijheid (= blijheid, maar slecht voor vaders portemonnee).

Dochter zit ondertussen alle blinkende kleine sterretjes van de kerstversieringen van de grond op te rapen en in een doosje te doen. Afgezien van af en toe eens checken of ze nog bezig is, vereist dat gelukkig verder geen ouderlijke aandacht.

Mama is ondertussen heel geconcentreerd het aangeboden spul aan het bekijken. Af en toe wil ze mijn gedacht eens horen, maar mijn antwoord luidt steevast dat ze er haar zin mag mee doen, vooraleer ik weer achter Zoon aan moet om hem uit de vitrine te trekken.

Van pure miserie ga ik na die eerste vijfentwintig minuten met Zoon een blokje om… Gelukkig hoef ik dit maar een paar keer per jaar mee te maken, die winkelstress. Ik ben maar wat blij dat ik voor de rest thuis op Zoon kan blijven passen (of omgekeerd, dat de mama op Zoon en Dochter past).

4 thoughts on “Winkelstress

  1. Dochterlief (2) begint te zagen vanaf we een winkel binnen gaan tot we buiten zijn. Als ik met haar ga winkelen neem ik altijd de buggy mee anders is er niks of niemand veilig. Eens rustig rondzien zal moeten wachten tot ze naar ’t school gaat in mei vrees ik :p

Geef een reactie

