Marley

Dit weekend moest mijn vrouw ’s nachts werken. Nadat de kindjes in hun bed lagen, was het dus heel stil in huis. Buiten aan het waaien en regenen. Ik had na een tijdje geen zin meer in de televisie en heb die dus uitgezet. Boekje bovengehaald. CD’tje van Bob Marley, Natural Mystic. Draadloze hoofdtelefoon die onlangs in de supermarkt in promotie stond.

Ik luisterde echter teveel naar de muziek, zodat ik denk ik geen pagina gelezen heb. Op den duur was ik in elk liedje aan het zoeken naar elk muziekinstrument. Geniaal, hoe elke aparte muzieklijn eigenlijk op zich twee keer niks is, bijna melodieloos, behalve de basgitaar. Samen echter klinkt het heel goed. En de balans viel mij ook op. Een sologitarist moet meestal ingetoomd worden, of hij soleert de rest naar huis. Hier klonken de gitaren echter meer op de achtergrond. Van harmonie gesproken!

4 thoughts on “Marley

Geef een reactie

