*Kuch*

Zoon is weer met iets begonnen. Hij zit al zo’n drie weken te hoesten. Een paar keer zo heftig dat hij ervan moest braken. Natuurlijk schoten we er weer deftig wat van onze nachtrust bij in.

Deze nacht heeft hij eens goed doorgeslapen. Bliss!

… Natuurlijk kon Dochter dat niet laten gebeuren. Deze nacht was het haar beurt. Zo rond vier uur kreeg ze zo’n hoestbui dat Echtgenote opgestaan is om haar een lepel hoestsiroop te gaan geven. Echtgenote lag (letterlijk!) nog geen minuut terug in bed, toen Dochter begon te roepen dat ze pipi moest doen. Ge zoudt ze toch soms…

Mijn beurt deze keer. Direct wat boeken onder haar matras gelegd, zodat ze niet zo plat lag. Wat nog restte van de nacht (niet zo gek veel) heeft ze toch slapend doorgebracht, maar de wekker kwam voor ons allen weer te vroeg. Normaal gezien is Dochter goed gezind, maar nu had ze een ochtendhumeur. Ik drink normaal geen koffie voor ik toekom op ’t werk, maar nu had ik er toch behoefte aan. Ondertussen hebben Echtgenote en ik de kuch ook te pakken.

Alleen Zoon had deze morgen energie genoeg om een halve marathon rond de tafel in de woonkamer te crossen. Net nu.

7 thoughts on “*Kuch*

  1. >> Xixarro:
    Maar hem zien rondcrossen op zijn korte peuterbeentjes, of Dochter weer iets nieuws horen debiteren, of ze (in het begin van de nacht) rustig zien liggen slapen, zorgt ook wel voor warme, trotse oudergevoelens hoor!

  2. OVerdag is aan ons Hasse niet veel te merken buiten op tijd en stond een snottebelzondvloed.
    Maar ’s nachts kan ze ook minutenlang zitten hoesten dat ze zichzelf wakker hoest. Deze nacht ook prijs. Ik heb ze een slokje water laten drinken maar dat hielp niet echt. Misschien moet ik de matras ook iets hoger leggen.
    Vanmorgen had ze ook een ochtendhumeur en moest ik ook drie keer rond de livingtafel crossen vooraleer ik haar vasthad.

    Soms denk ik dat ik een gespleten persoonlijkheid heb en dat ik (onbewust) onder de naam “Alcyon” een tweede blog heb. Maar ik heb geen kuch, dus dat kan niet…

Geef een reactie

