Alarm

Het was weer eens tijd voor een evacuatie-oefening op het werk. Het lijkt alsof het gisteren was, de vorige oefening, maar het blijkt al een jaar geleden te zijn. Waarom doen ze die oefeningen toch altijd als het buiten koud is?

Gisteren was de geplande oefening. We wisten dat kort na de middag het alarm zou afgaan. Typisch dat ze dan vandaag de ‘onaangekondigde’ oefening zouden houden.

Ik was toevallig net aan de telefoon. De mevrouw aan de andere kant van de lijn moest lachen toen ik mij verontschuldigde en zei dat ik moest inhaken omdat het brandalarm afging. Straks gaat het in de sector als een lopend vuurtje (ha!) rond dat het brandde in Brussel… Hopelijk beginnen onze ‘klanten’ niet allemaal een kopie van hun dossier in te sturen…

5 thoughts on “Alarm

  1. Toen ik vroeger bij Ikea werkte, werd het brandalarm ondersteund door een weinig literaire tekst in drie talen. Wanneer u door een koele Duitse stem gevraagd wordt om naar de ondergrondse parking te gaan, dan denk je dat je op weg bent naar een concentratiekamp!

Geef een reactie

