Pluimen

Een pluim van mij voor minister Keulen, tegen de storm van protesten in. Een burgemeester moet zich aan de regels houden. Bovendien is één van de Franstalige burgemeesters wel benoemd. Zij had eveneens een keer Franstalige oproepingsbrieven verstuurd, maar bij de laatste verkiezingen heeft ze zich wel aan de regels gehouden (waardoor ze trouwens als ‘verraadster’ werd betiteld door het FDF). Wat in mijn ogen toch aangeeft dat hij niet zomaar de Franstaligen een hak wil zetten. De Franstalige polemiek over “kaakslag” en “belediging” vind ik er dus zwaar over.

Ook een pluim voor minister Peeters. Het quotum van de vissers is opgebruikt voor kabeljauw. Vissers boos. Terwijl het mij toch wel logisch lijkt. Als ze de vis niet even wat ademruimte geven en de mogelijkheid zich ongestoord voort te planten, kunnen ze hun vissersboten sowieso binnen een paar jaar verkopen. Maar nee, liever nu nog uit alle macht wat verder willen vissen…
Ik ben er echter niet helemaal zeker van of minister Peeters de pluim wel verdient. Het quotum wordt door de Europese Unie opgelegd en gecontroleerd. Minister Peeters heeft de vissers beloofd om te kijken wat ze volgend jaar aan de vangstbeperkingen kunnen doen. Als hij de maatregel probeert te omzeilen, krijgt hij van mij pek bij zijn pluim…

Geef een reactie

