Kaffee

We hebben ons een espressomachine aangeschaft. Een goedkoop, een instapmodel als het ware, want ge kunt u blauw betalen aan zulke dingen. Eén dat in aanbieding stond. Koffie wordt ’s morgens immers niet gezet bij ons thuis. Ik drink mijn eerste tas pas op het werk, en dat is dan nog zo’n instant-chicorei-koffiemengeling. Zachter voor mijn maag dan het echte spul, en toch word ik er ook wakker van.

Mijn vrouw wou echter wel een tasje drinken voor ze in de auto stapte. Tot voor kort gebeurde dit dus met een tas water in de microgolf, waarna er een lepel oploskoffie ingeschept werd. Oploskoffie zonder chicorei. Ik durf daar ook wel eens van drinken, in het weekend bijvoorbeeld, maar mijn hart slaat na een halve tas op hol, mijn spieren staan gespannen en klaar voor actie, maar mijn maag brult om hulp. Er zijn lekkerdere dingen dan oploskoffie. Maar ’t is functioneel.

Nu staat er dus een espressomachine te blinken. Mijn maag verstopt zich achter mijn lever als ik er voor ga staan, maar ’t valt beter mee dan de oploskoffie. En! Ik kan het zelfs drinken zonder suiker!

De broodrooster is nu wel moeten verkassen naar de kast…

11 thoughts on “Kaffee

  1. Echte koffiebarbaren hier. Oploskoskoffie is noodoplossing, diepvrieskoffie ziet er uit als een echte koffie van een professionele koffiemachine met een romig laagje bovenop, maar is vréselijk onsmakelijk!
    Toch al een stap in de goede richting met deze aankoop!

Geef een reactie

