Muren

Wahey! Toen ik vrijdag eens naar ons huis-in-wording ging kijken, verwachtte ik dat de kelder zou afgedicht zijn, en dat de vloerplaat voor de garage zou gegoten zijn (anders kan er ook geen paard over lopen).

Edoch!

Muren! Er staan al wat muren! Nog maar bescheiden, maar het geeft ons al een gedacht van de grootte van de kamers.

26/10/2007-1

De garage zal groot genoeg zijn. De woonkamer denk ik ook. Wat de andere kamers betreft, het lijkt mij allemaal zo kléin te zijn.

De trap bijvoorbeeld (tussen die witte blokken). Als ik later 340 kg weeg, moeten ze het dak opheffen om mij uit mijn huis te krijgen; langs de trap zal het alleszins niet meer lukken. Misschien ook al niet meer als ik ‘slechts’ de helft daarvan weeg.

26/10/2007-2

Het zal wel mijn gedacht zijn… Kleine lege kamers lijken misschien nog kleiner doordat ze leeg zijn, en grote lege kamers lijken misschien nog groter.

18 thoughts on “Muren

  1. En vanaf dat ze aan de muren beginnen gaat het plots bijzonder snel de hoogte in hoor …

    De grootte van de kamers kan je pas echt goed inschatten zodra er een plafond/dak op ligt en de (weidse) omgeving je inschattingsvermogen niet meer kan misleiden, denk ik 🙂

  2. @ Alcyon
    Ik kon dat ook niet geloven. Toen mijn woning nog een ruwbouw was en in het stadium van de jouwe, was er ook iemand die me zei dat alles veel groter zou lijken na bepleistering. Ik deed er toen nogal smalend over, maar achteraf kon ik niet anders dan die gast meer dan gelijk geven. Wait and see! 😉

  3. >> buddha, tomlievens:
    Neen ‘t! Neen ‘t! ’t Wordt geen kasteel. Ok, ’t zal een moderne woning worden. Niet klein, niet groot. Garage, keuken+berging, woonkamer en bureau. Boven badkamer/WC, ‘master bedroom’ en de slaapkamers voor de kindjes. Alles met zo efficiënt mogelijk gebruik van ruimte, of zo hopen we toch.

Geef een reactie

