Separionist

Op de website van de Standaard is een testje te vinden! Zot van testjes, ik… Al moet je wel wat geduld hebben eer het testje opstart.

Ik vind dat mijn score nogal meevalt. Zo’n beetje vis noch vlees, met neiging naar Vlaanderen. Van mij mag België gerust blijven bestaan, als de politici aan weerszijden van de taalgrens wat beter overeen zouden kunnen komen en elkaar niet steeds blokkeren. En als Vlaanderen Vlaams kan blijven. Een boedelscheiding zou meer problemen opleveren dan winst, met gordiaanse knoop Brussel, en met de Franstaligen in de Rand die dan een minderheid zouden worden enz… Maar om een goed bestuur mogelijk te maken, zouden de meeste ‘binnenlandse’ bevoegdheden misschien beter naar de gewesten gaan, en de meeste ‘buitenlandse’ (zoals ontwikkelingssamenwerking en defensie) federaal blijven. Ik zeg ‘de meeste’, omdat het maar een algemeen aanvoelen is, en niet gebaseerd op deftig onderzoek…

separionist

Ik zou eigenlijk graag eens de resultaten van een aantal politici zien…

10 thoughts on “Separionist

  1. Pingback: 73% unionist « Satur9’s World

Geef een reactie

