Moorslede

Deze morgen vuurke stook gespeeld. De hopen takken en bladeren van de wilgen die we vorige week hebben omgezaagd, opgefikt. En ook nog de hoop stronken en takken van de haag die we vorig jaar hebben uitgedaan, en die er dus nog altijd lag. Heet! Tegen de middag was ik ver uitgedroogd. Ik voel mij nog altijd wat licht in het hoofd. Mijn reukzin heeft zichzelf uitgeschakeld, met mijn rood hoofd zie ik er uit als een (dikke) lucifer en ik ruik (waarschijnlijk) als een slecht trekkende houtkachel. Hopelijk is dat laatste opgelost door te douchen, maar ik ruik het dus zelf niet.

En straks moet ik vertrekken naar Moorslede. We hebben daar om 20u een optreden. Sam Gooris komt ook. Hopelijk zijn mijn armen niet te moe… ‘k Ga alleszins nog een fles water uitzuipen tegen dan.

13 thoughts on “Moorslede

  1. >> aargh:
    ‘k Weet het, maar op een bouwterrein kan je er nog niet veel mee aanvangen en ligt het toch maar in de weg… Maar ik ben van plan (en ben het ook wat verplicht) om twee nieuwe wilgen te planten. Als ik ze knot, heb ik daarvan dan toch weer ‘geriefhout’ (mooi woord)….

  2. >> Heidi:
    Wel goed denk ik. Toch volgens het berichtje op ons gastenboek 🙂
    Tegen het einde viel het wel op dat de fans van de Romeo’s die na ons kwamen, de ruimte voor het podium kwamen innemen en stonden te wachten (geduldig, dat wel)…

  3. Wij zouden het hier niet moeten proberen om een vuurtje te maken in de tuin. Nochtans hier in de straat hebben we allemaal een flinke lap grond. De buren zouden vlug commentaar geven! Die kijken tijdens de winter wel naar het kleur van de rook die uit onze schouw komt.
    Ik woon in de buurt van Moorslede…

  4. >> Annemie:
    Nou ja, de wind kwam even uit de verkeerde richting waardoor er rook en asse in de richting van de straat woei, en niet lang daarna stond er al iemand te reclameren… Gelukkig keerde de wind weer snel en blies hij de rook weer in de richting van het open veld…

Geef een reactie

