Spinnen in de morgen

Deze morgen overviel mij een bui van herfstmelancholie. Het is al een hele tijd nog donker buiten, als de wekker afloopt. Deze morgen leek het nog extra donker te zijn. En toen ik de badkamer binnenging, zat er toch wel een spin in de douche zeker. Zo van die harige dikke. ’t Wordt herfst, als je die opnieuw in huis begint te zien.

Vandaag is het ook zes jaar geleden dat de terroristische aanslagen op het World Trade Center in New York en op het Pentagon werden gepleegd. 9-11. De CIA waarschuwen al een paar maanden dat er mogelijk opnieuw grote aanslagen kunnen volgen. België is een van de landen die een risico lopen, volgens Eurocommissaris van justitie en interne aangelegenheden, Franco Frattini. Frattini noemde specifiek Spanje, Italië, België, Groot-Brittannië en Duitsland als landen waar het risico hoog is.

Dat maakte dat ik mij toch niet zo op mijn gemak voelde, deze morgen in de metro. Het hielp wel dat ik een kwartier vroeger was dan anders – ik ga er van uit dat terroristen liever uitslapen dan om 7u15 een metro op te blazen.

Oh well, vandaag zal ook wel passeren zeker.

8 thoughts on “Spinnen in de morgen

  1. Het donker vind ik niet leuk en de herfstperiode vind ik persoonlijk nog erger dan de winterperiode. Spinnen zijn in – deze tijd van het jaar! Je vindt ze in alle maten vooral in de gootsteen, bad of douche maar evengoed aan het hoofdeinde van je bed! Die leven niet lang – kan ik je verzekeren. Als ik er ’s avonds ene zie rondlopen op muur of vloer kan die haar gang gaan! Spinnen zijn nuttige maar daarom niet mijn geliefde huisdieren…
    Aan de aanslagen van 11 september mag je niet te veel denken – angst is een slechte raadgever.
    Vandaag had ik niettemin mijn persoonlijk zorgenpunt – mijn mama werd deze voormiddag geopereerd aan haar linkeroog, ze krijgt een nieuwe lens! Deze avond komt ze weer thuis. Ik hoop dat alles goed verliep en dat zal ik deze avond weten!
    Kop op! 😉

  2. Een echte religieuze terrorist wil voor de goede zaak best om zes uur ’s morgens opstaan hoor, waarschijnlijk waken zij zelfs de voorafgaande nacht, biddend en vastend als voorbereiding op een plaatsje in het paradijs. Maar er was er dus geen in de buurt.
    En let op, àls de zon in deze tijd even wil schijnen is het wel de mooiste zon die er is!

  3. Ik heb intussen ook al twee spinnen buitengezet. Die grote dikke die ik deze morgen nog zag vlak voor ik ging vertrekken, heb ik voor het gemak maar laten zitten. Hopelijk vind ik ze vanavond nog voor mijn vrouwtje met haar spinnenfobie 😉

  4. Ik heb zelf ook schrik van spinnen alcyon, maar toen ik naar de buiten verhuisde besloot ik me erover te zetten.

    Enkele diervriendelijke tips om over je schrik te geraken:
    je kan een spin buitvegen met gewoon wat papier en een openstaande deur
    je kan dikke keukenhandschoenen aandoen, dan voel je ze niet (met keukenrol lukt het ook)
    als je een spin ziet in de natuur, bekijk haar dan eens op je gemak – zo wen je eraan

  5. Herfstmelancholie…het woord alleen al klinkt mij als muziek in de oren. De meeste mensen verklaren mij gek als ik zeg dat herfst en winter mijn favoriete seizoenen zijn. Ik hou van het vallen van de bladeren, ik hou van stortregen, storm, strenge nachtvorst, intense sneeuwbuien. Melancholie is een machtig gevoel, de kunst is meester te zijn over melancholie, er niet door te worden overspoeld tot en met de verdrinkingsdood. Neen, je net op tijd kunnen redden is een zalig gevoel.

Geef een reactie

