Werkveters

Mijn veters zijn graag op kantoor. Het is niet de eerste keer dat ik dat merk. Als ik het kantoor verlaat, moet ik nog een paar honderd meter stappen naar de ingang van de metro. De hele dag verroeren ze geen vin, terwijl ik overdag toch ook nog wel wat rondloop. Over de middag stap ik soms tot bij de supermarkt in de buurt, met veters die netjes geknoopt blijven zitten.

Kom ik echter buiten met de bedoeling om naar huis te gaan, dan saboteren ze mij. Misschien houden ze gewoon niet van mij. Zou dat kunnen, veters met een slecht karakter?

9 thoughts on “Werkveters

  1. Dat is een buitengewoon verontrustend idee. Veters zouden ook kunnen collaboreren met de vijand, undercover onze handel en wandel beinvloeden, stilletjes heel het openbare leven in de knoop leggen, wie weet welk laag bij de gronds gevaar ons dreigt!

  2. Ik denk dat je hier te doen heb met aanval van “veterritis”.
    Deze storing komt meestal voor bij veters in schoenen die huiswaarts keren. Het is het soort veters dat niet losgeknoopt wil worden. Het is een eigenzinnig soort veters dat zijn drager tot struikelen wil brengen in zijn bedoelingen…

Geef een reactie

