Opdrukken

Velen hebben zich ondertussen aan het 100 pushups-programma gewaagd. Zoals altijd met rages, kom ik een eindje achter. Eerst zien of de rage een lang leven beschoren is, en dan zullen we nog wel zien of we er aan meedoen of niet.

Een half jaar geleden kon ik toch nog iets van een 24 keer pompen, dus ik dacht dat het nog wel snor zat. Volgens de test op de website laat ik daarmee net iets meer dan de helft van de bevolking achter mij en val ik in de categorie ‘average’. Daar kan ik mee leven. Waarom dan het programma volgen eigenlijk?

Toch maar de test gedaan gisterenavond… 9 keer. Aargh! Daardoor zak ik naar de categorie ‘weak’! Niet mogelijk! Ik kan natuurlijk aanhalen dat het avond was, dat ik goed gegeten had enzovoort. Maar dat neemt allemaal niet weg dat ik er zelf niet tevreden over was. Man man man.

Dus, sinds gisterenavond hol ik buddha en compagnie na. Door mijn pover resultaat op de test mag ik starten in de tweede kolom van week 1. En vandaag doen mijn schouders een beetje pijn en heb ik een wee gevoel in mijn armen. Ben ik dan zo’n slappeling geworden? Sleuren met de kindjes heeft mij dan toch precies niet in conditie gehouden…

Volgende training: woensdag. Waarmee zich direct een mogelijk probleem stelt: ik ga woensdag waarschijnlijk badmintonnen. Ik zie mijzelf daarna de training niet meer doen. Aan de andere kant, als ik de training doe vóór het badmintonnen, is de kans groter dat ik op mijn kas krijg tijdens het badmintonnen wegens het niet kunnen doormeppen…

9 thoughts on “Opdrukken

  1. Heb een week rust genomen en ga nu beginnen aan week 6 kolom 3.

    Best kan je pompen op je eigen tempo (cfr tijden tussen de series) en uitvinden wanneer je dit het best doet (’s morgens, ’s middags, ’s avonds).

    Veel succes maat!

  2. Volg het advies hierboven alcyon. Mijn collega en ik hebben ons strikt aan het schema gehouden en we zijn intussen beiden gestopt wegens last aan de schouders. Ik dacht eerst nog dat het aan mijn nieuwe bed lag, maar toen mijn collega dezelfde pijn beschreef, besloten we even te rusten. Nu gaat het veel beter.

    Misschien is het ook wel omdat mijn collega niets van sport doe en ik juist op de trainingsdagen ook nog eens capoeiratraining had. Binnenkort probeer ik het zeker nog eens.

  3. Pingback: Armspieren « Alcyons nest

Geef een reactie

