Vragenlijstjes

Vanavond afspraak in de bank om onze lening te ‘finaliseren’. Na wat heenenweergetelefoneer zijn we er uitgeraakt, en voor een keer heb ik niet het gevoel dat we met onze voeten laten spelen hebben, maar dat we toch het onderste uit de kan gehaald hebben. Los van het feit dat rentevoeten natuurlijk in de komende weken nog naar beneden (of weer naar boven) kunnen wandelen, zonder dat wij er dan van kunnen profiteren, maar ja, een glazen bol hebben we vooralsnog niet.

Voor het afsluiten van een schuldsaldoverzekering moeten we eerst nog een aantal vraagjes beantwoorden over onze algehele gezondheidstoestand. Leuk! Denk ik toch. Mijn oogjes beginnen over het algemeen te twinkelen als er sprake is van vragenlijstjes, polls, kwisjes en dergelijke. Al zucht ik inwendig stevig als ik een telefonisch enquêteur aan de lijn krijg, toch is een ander deel van mij nieuwsgierig naar de vragen die hij/zij gaat stellen, en zeg ik meestal toch ja. Niet zelden blijf ik echter onbevredigd achter.

Eigenlijk had ik dat met examens ook. Vooral als ik het gevoel had dat ik de stof toch wel (grotendeels) kende. Kom maar op met die vragen; we gaan ze hier eens een poepje laten ruiken. Daarom zag ik er ook niet tegenop om mee te doen aan selectieproeven van Selor (voor de overheid). Taalproeven, logicaproeven, psychotechnische tests, hoe meer hoe liever. Niet dat ik alles juist heb, verre van, maar ik wrijf stiekem in mijn handjes als ik aan zo’n vragenlijst mag beginnen.

Tip aan degene die ons vanavond gaat ondervragen: stel mij ook eens tussendoor een kwisvraagje. Zo van:

– Rookt u?
– Nee.
– Beoefent u gevaarlijke sporten?
– Nee.
– Wat is het snelste landzoogdier?
– Wacht! Ik weet het! Het ligt op het puntje van mijn tong!… De jachtluipaard! Jaa!

5 thoughts on “Vragenlijstjes

Geef een reactie

