Analyse

Nu zou ik toch graag ergens anders wezen. En nee, het heeft niet met het weer te maken. Ik heb eigenlijk nog geen tijd gehad om stil te staan bij het slechte weer. Als je nog niet in vakantie bent, en toch overdag op een bureau zit, wat maakt het dan uit dat het buiten regent? Buitenlucht krijg ik alleen binnen van de deur van het werk naar de ingang van de metro, en van de trede van de trein tot aan de deur van mijn auto. En omgekeerd. Voor die korte tripjes heb ik een paraplu. Zodoende lig ik niet echt wakker van een drupje regen. Trouwens, toen ik afgestudeerd was, was ik voornamelijk blij dat ik nu nooit meer per fiets door een nationaal stortbad moest rijden om doornat en bibberend in de les te gaan zitten. Een hékel dat ik heb aan nat worden met mijn kleren aan.

Nee, ik wil ergens anders zijn, waar niet aan uitvoeringsbesluiten en alles wat daarrond hangt, gewerkt wordt. Da’s nu al maanden dat er hier over die uitvoeringsbesluiten gediscussieerd wordt, dan plots wordt alles superdringend en moeten definitieve versies tegen onmogelijke deadlines afgeleverd worden, en achteraf ontstaat er dan weer zoveel discussie in andere kringen dat alles weer in het slop geraakt. Wat verwacht je als je met een moeilijk uitvoerbaar decreet moet werken?

En dan hoort bij zo’n besluit nog een toelichtingsnota voor de Vlaamse regering. Op een paar dagen te schrijven. OK, dat was nog relatief leuk. Juridisch gebazel omzetten in meer begrijpelijk gebazel. Maar dan blijkt er ook nog eens een reguleringsimpactanalyse geschreven te moeten worden. En nee, de juristen onder de collega’s doen dat niet meer. Wie dan wel? Ikke? En tegen wanneer? Sorry, mijn brein bleef nog hangen bij de ‘ikke’ en het heeft niet geluisterd naar mijn oren; tegen wanneer? Tegen wánneer?

Allez, dan zullen we er maar aan beginnen zeker. Wetende dat we ons nu haasten om iets af te hebben, wat achteraf toch weer moet aangepast worden, omdat er nog volop discussie bestaat over de inhoud van het besluit zelf.

Zucht; kan ik niet ergens een job vinden waarbij ik ergens kikkers mag gaan tellen of zo? I like kikkers. Ha nee, buiten is ’t rotweer, just.

6 thoughts on “Analyse

Geef een reactie

