Buirt

Dochter kent haar klassiekers, al is ze nog twee maanden verwijderd van de drie jaar. Hoe ze die klassiekers oppikt (als ze ze niet van haar papa leert, ahum), weet ik niet. Misschien is er een underground netwerk onder peuters en kleuters, en wisselen ze onderling informatie uit over waar op het net ze bepaalde dingen kunnen vinden?

Alleszins, gisteren zat ze in de zetel te tetteren, eerst iets over een paardje dat naar Oostenrijk ging, en dan plots kwam dit:

“Buirt, Buirt, banaan zit in mijn oor! Hihihiii!”

Nounou! Met de beste wil van de wereld slaag ik er maar niet in om mij onze peuter voor te stellen samen met een paar andere peutertjes van amper een boon hoog, die in een groepje staan te gibberen als één van hen een mopje vertelt. Of Bert en Ernie nadoet. Of zouden peuters, ontvankelijk als ze zijn, werken als een soort van radio-antenne, die bepaalde dingen oppikt die rondzweven in de ether, geheel Discworld-gewijs?

4 thoughts on “Buirt

  1. Sinds mijn dochter naar school gaat (dit jaar was haar eerste jaar) komt ze ook af en toe thuis met één of ander oud verhaaltje. Er zullen wel kindertjes in de klas zitten wiens ouders samen met hen naar bert en ernie kijken denk ik.
    Is wel leuk hé, je sloebers zo groter zien worden.

Geef een reactie

