Dokter

Je zal het zien, elke keer als we met een van de kindjes naar de dokter gaan, vindt die niks. Terwijl ze thuis zo ziek zijn als wat. Hoeveel keer dat ik de laatste tijd de woorden “symptomatische behandeling” heb gehoord…

Deze avond had ik een afspraak omdat Zoon zo verschrikkelijk slecht sliep de laatste tijd. En wij dus ook. Ik maak dus een afspraak… en de dag nadien slaapt Zoon als een roos. De dag nadien ook. En de dag erna. Ik heb zijn bed gedraaid, van oost-west naar noord-zuid. Zou het dat zijn? Alleszins, de afspraak is afgezegd. Ik durf wedden dat hij vannacht weer kabaal maakt.

8 thoughts on “Dokter

  1. Voor een goede nachtrust wordt aangeraden om het hoofdeinde van het bed in noordelijke richting te zetten! Dat hebben wij ook nog gedaan voor onszelf en de kinderen… Ik hoop dat jullie binnenkort meer en beter kunnen slapen!

  2. Eigenaardig toch dat Zoon wel goed slaapt nadat je het bed verplaatste. En toch kan ik dat moeilijk geloven dat het daar ergens mee te maken zou hebben. Hoewel, Dochter bij ons slaapt ook niet echt goed. Misschien dat ik haar bed vandaag ook eens van slaaprichting verander.

  3. Dochterlief is ook een ongelooflijk slechte slaper. Deze nacht was het ook weer prijs. Meestal huilt ze dan nog in haar slaap (dromen?) en staan we daar voor “niets” aan haar bedje. Maar de nachten dat ze mooi doorslaapt zijn eerder een uitzondering. Wij zijn daarvoor vorig jaar eens bij de psychologe geweest van Kind en Gezin maar zij had ook geen pasklare antwoorden.
    Haar bedje hebben we ook al een paar keer van richting veranderd.

  4. De richting kan er idd mee te maken hebben. Met name magnetische velden…

    Je kan ook een druppel lavendel (etherische olie) op zijn hoofdkussen doen voor het slapengaan. Daar slaap je lekker en diep van, ik spreek uit ervaring.

Geef een reactie

