Muziekles

De vijf instrumentlessen die ik volgde, zitten er op. Langs de ene kant ben ik er wel blij om. Het was telkens van 22u tot 22u40, en ik moest er toch een klein half uurtje voor rijden… Als je dan ’s anderendaags om 5u30 de wekker hoort aflopen, dan pikt dat toch even. Zeker als Zoon een lastige nacht had.

Mijn leraar gaf me elke keer ook wat ‘huiswerk’ mee. Je kan geen instrument leren bespelen of beter leren bespelen als je niet regelmatig oefent natuurlijk. Thuis oefenen komt er bij mij echter meestal niet van. Met als gevolg dat ik de eerste dag na de les nog probeer om wat te oefenen… en de volgende keer is dan de avond van de les zelf, dat ik nog gauw de opgegeven oefeningen probeer te doen. Niet altijd met even veel succes natuurlijk.

Langs de andere kant weet ik nu toch wel iets meer. Ik snap een beetje beter hoe toonladders en akkoorden in elkaar zitten en hoe muzieklijntjes opgebouwd worden. Niet dat ik direct veel beter speel, maar stilaan leer ik daardoor misschien toch improviseren, iets wat ik tot nu toe niet kon en niet durfde.

7 thoughts on “Muziekles

  1. Mijn muzieklessen zijn VVT (voltooid verleden tijd) en reeds meer dan 30 jaar geleden! Het was een mooie tijd waarvan ik tenvolle heb genoten. Mijn piano staat daar nu, soms wat stoffig, want ik speel praktisch nooit meer. Wel leuk voor de kleinkinderen om te ontdekken…en ze misschien ook zin te geven om muziek te leren als de aanleg aanwezig is!

Geef een reactie

