Kieswijzers

Aan drie verschillende kieswijzers heb ik nu al meegedaan, en telkens een ander antwoord… Twee daarvan liggen wel in de lijn van de verwachtingen, maar de derde heeft mij toch doen nadenken. Zeker in combinatie met de antwoorden van de partij dan zelf op de vragen.

Ik ben gek op van die dingen. Nog, nog!

Kieskompas (De Standaard)

Doe de Stemtest (VRT)

Kieswijzer (Bart Vanhauwaert; interessant omwille van de afwijking die getoond wordt. Met dank aan Michel, waar ik de link vond.)

Alsof dat nog niet genoeg is, kan je ook nagaan of je stem diervriendelijk is (gelukkig wel). Ik vond de link het eerst bij muggenbeet, maar zag hem even later ook tussen de nieuwsberichten in mijn e-mail zitten.

5 thoughts on “Kieswijzers

  1. Ik heb ze ook alledrie gedaan en kom telks bij dezelfde partij uit. Dus ergens zit er wel een logica in zeker. Ik weet echter zelf nog altijd niet goed op wie te stemmen. Ik vrees dat een vierde of vijfde stemtest niet veel soelaas zal brengen.

  2. Ik heb de eerste twee testen ook gedaan. En bij beiden heb ik me dood geërgerd aan de vraagstellingen. Volgens mij zijn die kieswijzers niet veel meer waard dan de horoscoop in de Flair.

Geef een reactie

