Duf

Heb een deel van de nacht opgezeten met Zoon. Hij hoest verschrikkelijk en wordt daar dan steeds wakker van. Bovendien krijgt hij precies een oogontsteking, zit in zijn oogjes te wrijven, wat natuurlijk niets oplost, maar integendeel, de jeuk waarschijnlijk erger maakt, en huilt dan nog wat meer. Het sukkeltje heeft dan ook slaaptekort, wat opnieuw aanleiding is tot wenen. We hebben zijn matrasje wat verhoogt zodat hij wat schuiner ligt en makkelijker kan ademen. Ook een luchtbevochtigingstoestel in de kamer gezet. Onverrichterzake. Hij slaapt alleen in (na een tijdje) als we met hem beneden in de zetel gaan zitten. Daar hoest hij minder om de één of andere reden.

Echtgenote is het na een tijdje komen overnemen, zodat ik nog wat kon slapen. Een drietal uurtjes. Dochter is ondertussen ook nog eens wakker geworden.

Duf ben ik. Wollige kop.

En bovendien is de schrijver van de eerste blog die ik beginnen lezen ben, Smiling Cobra, ermee gestopt. Op verschillende andere blogs is er al over geschreven. Het ontneemt mij een beetje de lust om te schrijven. Ik begin mij af te vragen of er iemand misbruik zou kunnen maken van wat ik hier schrijf. En of ik er dan ook niet beter mee zou stoppen; privacy is al een twijfelachtig iets tegenwoordig.

10 thoughts on “Duf

  1. Een ajuin op de kamer plaatsen kan ook al (kleine) wonderen doen. Ik spreek uit ervaring, heb eveneens een dochter en zoon.

    Over het bloggen, dat is natuurlijk een persoonlijke kwestie. Ik zou hier een ganse litanie kunnen verkondingen om niet te stoppen, maar iedereen heeft zijn eigen karakter (gelukkig maar).

  2. Die ajuin van Christophe-middendoor gesneden en ingekerfd- is een goed natuurlijk middeltje…ooit een goede raad van mijn huisarts die niet snel geneesmiddelen voorschrijft!

    Neem geen overhaaste beslissingen ivm met ‘blogstoppen’. Ik begrijp dat je baalt nu, en je bent zeker niet alleen…
    Groetjes en goede moed 😉

  3. Misschien is je zoon wel allergisch aan huisstofmijt? Dat is: omdat hij in de zetel niet meer hoest en in zijn bed (dekens enzo) wel.
    Veel beterschap. En laat je verdorie niet kisten wat het bloggen betreft!

  4. Pingback: Het lachen is ons even vergaan... « Imke Dielen

  5. >> Christophe, Annemie, Young Crazy Fool:
    Merci voor de tip. Ik wou hem gisterenavond al toepassen, maar we zaten zonder verse ajuinen. Een klompje diepgevroren ajuinen helpt zeker zo goed niet? Maar alleszins heeft hij vannacht ook zonder ajuinengeur eindelijk weer eens goed geslapen. Hij is aan de beterhand.

Geef een reactie

