Jubileum

Gisteren waren we drie jaar getrouwd, mijn echtgenote en ik…

Een leren jubileum, dus.

Als verrassing had ik zaterdag via het internet een bloemetje gekocht. Ik was gisteren namelijk op het werk, terwijl mijn vrouw een vrije dag had. Ik dacht, dat zal een leuke verrassing zijn, als ze overdag komen aankloppen met een attentietje.

Je moest bij de bestelling je GSM opgeven. Deed mij er aan denken dat ik mijn GSM nog moest opladen.

Stel je nu het volgende tafereel voor:

Alcyon steekt zijn GSM in het stopcontact (allez, met een lader, je kent het plaatje). Bereidt zich daarna voor op een rustig moment op het toilet. Niet evident de laatste tijd, nu Dochter niet meer op het potje gaat. Meestal moet ze welgeteld twee minuten nadat ik mij geïnstalleerd heb in het kleinste kamertje. En bij installeren hoort een boek om mijn aandacht af te leiden van het darmenspel, zodat die rustig hun werk kunnen doen zonder dat mijn bewustzijn op hun vingers zit te kijken.

Ditmaal was het echter niet Dochter die de pret kwam verstoren. Ik zat er nog niet lang, toen Echtgenote riep dat mijn GSM afging. Ze kwam hem brengen, maar had ondertussen toch al opgenomen.

Een vriendelijke mevrouw aan de andere kant van de lijn, die mij er op wou wijzen dat er mogelijk een probleem kon zijn met de levering, de huidige droogte in aanmerking genomen. Of het ook een plantje mocht zijn. Ja, dat mag, maar moest ze dat nu ook al vragen aan mijn vrouw, voor ze mij aan de lijn had?!

Weg, verrassing.

Nog een geluk dat ze er de naam van de bestemmeling, mijn vrouw dus, bij had gezegd. Leg het anders maar eens uit dat je via internet bloemen besteld hebt. Zoiets moet ik weer voor hebben.

Enfin; straks hebben we een optreden. Ik ga mij daar eens mee bezighouden.

9 thoughts on “Jubileum

Geef een reactie

