Wegen

Ik let nu al een tijdje op alles wat ik eet en drink. Mijn gewicht na nieuwjaar was er een beetje ‘over’. ’t Ging vrij goed, wat minder grote porties eten, wat meer groenten en tussendoor een rijstwafel, en ik ben toch een vijftal kilo kwijt. Een echt dieet zou ik het niet noemen, want ik ga er op voorhand van uit dat ik geen dieet kan volhouden. Meestal betekent dat namelijk de dingen laten die ik net het liefste lust. Dat lukt een tijdje misschien, maar het is toch beter om je voedingsgewoonten permanent te veranderen. En wat meer te bewegen natuurlijk.

Maar de ene dag kan ik dus ’s morgens 87 kg wegen en tegen de volgende dag 89 kg. Twee dagen later is dat weer 87 kg. Ik vind het ook lastig te begrijpen dat ik ’s avonds 87,1 kg kan wegen, en ’s morgens 87,3 kg… Heb ik dan ’s nachts zware lucht ingeademd?

6 thoughts on “Wegen

Geef een reactie

