Pakker

Dochter heeft de laatste tijd de neiging medeklinkers in nieuwe woorden omdraaien, als ze een nieuw woord na een tijdje zelf voor het eerst gebruikt. Zo zaten we onlangs aan tafel en zei ze:

Dochter: “Ik wil ook een stukje paazie!”

Ik: “Paazie? Wil je een paasei?”

D: “Nee, paazie!” (wijswijs met het vingertje)

Ik: (eindelijk mee) “Ha, een stukje pizza!”

En op een andere keer waren we aan het wandelen richting park, toen ik haar vroeg welke die bloemetjes waren die in een voortuintje stonden.

Dochter: (graafgraaf in haar geheugen) “… Pulten!”

Ik vond het eigenlijk al chic dat ze er zo dichtbij was – ja, het waren tulpen -, want ik had dat misschien tevoren een of twee keer maar gezegd. Daarna zegt ze het dan natuurlijk wel juist.

En gisteren is ze dus naar de ‘pakker’ geweest. Daar heeft ze iedereen vermaakt met haar onophoudelijk getetter. Net toen het even stil was, flapt ze er uit dat ze pipi gedaan heeft in het grote bad. Ik was er niet bij, maar ik kan het mij levendig voorstellen…

12 thoughts on “Pakker

Geef een reactie

