Eekhoorns

Gisteren op de kalender (Druivelaar) gelezen:

“In het Zoniënwoud bemerkt men de laatste jaren regelmatig eekhoorns. Het gaat niet om de inheemse soort, maar om het grotere Aziatische broertje ervan. Deze schattige dieren zijn niet alleen zeer tam, ze planten zich bovendien ook heel snel voort, waardoor de populatie te groot geworden is.”

Tot zover geen vuiltje aan de lucht. Kan hier en hier gecheckt worden. 

Het stukje tekst gaat verder:

“De jongen die afgelopen winter geboren werden, werden daarom gevangen. Ze zullen gratis worden aangeboden op de verschillende standjes van de Vereniging voor Natuurbehoud, die u morgen op de toegangswegen naar het Zoniënwoud overal zult zien staan. Dergelijke eekhoorntjes zijn echte knuffels en omdat ze nog zo jong zijn, kunnen ze zonder enig probleem getemd worden. Een mooi geschenk voor uw dochtertje of zoontje?”

Het heeft tot laat in de namiddag geduurd eer mijn frank viel. Ik had het blaadje van 31 maart gelezen. Het helpt natuurlijk niet als je een 1 aprilgrap leest op 4 april…

7 thoughts on “Eekhoorns

  1. Ik heb hier ook zo’n Druivelaar hangen, maar ik raak steevast achterop met het afscheuren van die blaadjes, hoewel dat als kleine jongen een van mijn favoriete bezigheden was. Vandaag is het te mijnent nog steeds 14 maart 2007, althans volgens De Druivelaar.
    Over een paar weken zal ik vermoedelijk over die eekhoorns berichten. 😆

Geef een reactie

