Ochtendritueelloos

Ik heb geen ochtendritueel meer. Nu Dochter naar de peuterklas gaat, hebben we zoiets van: we kunnen dat hummeltje daar toch niet om 7u op de speelplaats loslaten he? Dus, als mijn vrouw thuis is (recuperatie na nachtwerk, voormiddag thuis bij avondwerk,…), brengt ze haar naar school tegen twintig na acht. Als ik haar breng, is dat tussen half acht en kwart voor acht. Soms haal ik haar na school ook af, soms mijn vrouw. In mijn geval zit Dochter daar dan al een uur in de opvang, tegen de tijd dat ik daar met de eerste trein die ik kan nemen, geraak.

Om mijn uren op het werk niet compleet uit balans te laten geraken, neem ik dan tenminste een keer in de week de trein om twintig na zes, zodat ik om zeven uur op mijn werk ben.

Dan Zoon nog. Op de dagen dat ik hem moet wegbrengen naar de onthaalmoeder (voor ik Dochter drop), moet ik zeker thuis om 7u vertrekken om de trein van kwart voor acht nog te halen. Op de dagen dat hij bij mijn ouders gaat, heb ik wat meer tijd.

Dat zijn dus drie verschillende opsta- en vertrekmomenten op vijf dagen. Ik moet ’s avonds altijd eens heel goed nadenken voor ik mijn wekker zet…

Flexibiliteit.

Vanmorgen was het trouwens prijs. Dochter had na een intense hoestbui haar flesje overgegeven, zodat papa nog op zoek kon gaan naar andere kleertjes (niet direct papa zijn sterkste kant). Meteen hoefde ik mij niet echt meer te haasten, want de trein van kwart voor acht kon ik vergeten. Voeg daarbij het zomeruur waardoor Zoon liever wou slapen dan in zijn maxi-cosi gesjord te worden en waardoor ikzelf het gevoel heb dat ik maar vijf uur geslapen heb (wat ongeveer wel klopt), en het wordt geheel duidelijk waarom ik hier met hoofdpijn op mijn scherm zit te staren…

9 thoughts on “Ochtendritueelloos

Geef een reactie

