Zeven

Liefste dagboek,

Vandaag niet veel te melden. Benen doen pijn van gisteren zo zot geweest te zijn om zeven kilometer te lopen. Eén toertje rond de Gavers is zo’n 3,5 km. Na dat al een paar keer gedaan te hebben, zijn we gisterenavond begonnen aan toertje nummer twee. We zouden wel zien hoe ver we zouden geraken. Maar ja, in het begin kan je nog omkeren naar de parking waar de auto staat, maar hoe verder je loopt, hoe minder interessant dat wordt. Om dan halverwege nog meer dan een kilometer te moeten stappen, is ook maar niks. En de kameraad waarmee ik daar rondhos, wou precies niet echt opgeven, dus ik ook niet.

Dus ja, we hebben dan maar zeven kilometer gelopen, min de laatste honderd of tweehonderd meter die we uitgestapt hebben. Vanmorgen kon ik mij dan ook maar met moeite in mijn broek hijsen. ’t Doet een beetje pijn in de vouw van mijn benen, vanboven, waar mijn kindergeld hangt. Blijkbaar zitten er daar in die vouw spieren die absoluut noodzakelijk zijn om pakweg een broek aan te steken of een trap op te stappen.

Dag, dagboek.

10 thoughts on “Zeven

  1. >> freddy11, buddha:
    Ik had hem nochtans voorgesteld om tussen twee paaltjes die een afstand van 500 meter aangeven, een keer terug te rennen en dan weer omkeren en voortrennen, zodat we een km extra liepen. Tevergeefs…

  2. Toen ik nog atletiek deed, liepen wij in de winter één maand lang elke training 7km bij wijze van conditietraining. De eerste helft moesten we rustig lopen, de tweede helft mochten we op ons eigen tempo lopen (sneller dus).

    Ik deed er toen gemiddeld 28 minuten over.

    Ik wou dat ik dat vandaag ook nog kon. *droomdroom*

    Trouwens, knap van je, ook al heb je nu pijn. Ik krijg zelf al zin om weer te beginnen lopen.

  3. >> Smiling Cobra:
    Er zit een linkje achter de naam. Het is een recreatiedomein gevormd door een dode arm van de Dender. In Geraardsbergen trouwens, u welbekend. En inderdaad, de lies bedoel ik. Ik kon er even niet op komen.

Geef een reactie

